گوهرهدایت

سلامتی امام زمان وسلامتی رهبر صلوات

گوهرهدایت

سلامتی امام زمان وسلامتی رهبر صلوات

شهیدالله کرم برومند

بسم رب الشهداءوالصدیقین

مشخصات شهید بزرگوار:

نام و نام خانوادگی : الله کرم برومند
نام پدر : محمد ابراهیم
تاریخ تولد : 1341
محل تولد : روستای امام زاده علی
تاریخ شهادت : 1361/05/07
محل شهادت : بوکان
محل دفن : امام زاده علی (خشت)



فرازی از وصیتنامه شهید بزرگوار:

در حال حاضر اطلاعاتی در این زمینه از شهید بزرگوار در دست ما نمی باشد. دوستان عزیز در صورت داشتن هرگونه اطلاعات برای ما ارسال نمایید. با تشکر


زندگینامه شهید بزرگوار:

شهید الله کرم برومند در اردیبهشت ماه سال 1341 در خانواده ای در قریه امام زاده دیده به جهان گشود . وی دوران کودکی خود را در خانواده ای مستضعف و مذ هبی سپری نمود و از همان ابتدای کودکی با استعداد و علاقه مند به مدرسه و فراگیری علم و دانش بود . در سن هفت سالگی دوران ابتدایی خود را در دبستان روستایی امام زاده علی گذراند و همزمان با گذراندن دوره ابتدایی دوش به دوش پدر در امر کشاورزی زحمات زیادی را متحمل شد . در ادامه دوران راهنمایی خود را در مدرسه طالقانی خشت گذراند و هر چه بزرگتر می شد احساس مسئولیت بیشتری در قبال خانه بخصوص وطن خود می نمود . هم چنانچه از دوران راهنمایی دو سال در کار کشاورزی کمک رسان پدر خود بود . پس از دوسال رنج و تلاش سرانجام در چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان سال 1360 در پادگان عبدالله مسگر و اقع در شیراز پس از انجام مراحل ورودی مصاحبه و معاینه و ... لباس مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران را پوشید و پس از یک ماه فراگیری اصول عقاید اسلامی به تیپ 55 هوابرد شیراز انتقال یافت . احساس مسئولیت وی در قبال وطن خویش باعث شد که بدون هیچ گونه توقفی به جبهه کردستان وارد شود و در مدت 8 ماه تمام در منطقه سردشت _بانه-مراغه و... علیه ضد انقلابیون داخلی و کفار خارجی مبارزه نمود . در این مدت 8 ماه چندین بار به خانه سرکشی نمودند و از اوضاع و اخبار باخبر شدند . همچنین همیشه برای خانه نامه می نوشت و خانه را از سلامتی خویش با خبر می ساخت . در آخرین مرخصی خود به خانه هنگام خداحافظی وعده داد که پس از بیست روز به زادگاه خویش باز خواهم گشت و با خداحافظی خانه را ترک کردند . در این مدت همیشه خانواده9 نگران بودند روز شماری می کردند و بالاخره روز موعود فرا رسید و انتظار به سر آمد . در مورخه 7/5/1361 خبر شهادت شهید الله کرم برومند را به خانه اعلام کردند . نمی توانستیم باور کنیم چنین حادثه ای رخ داده است . سرانجام در چنین تاریخی جسد پاک و مطهرش از کردستان (بوکان) به شیراز و سپس به زادگاهش توسط مردم خشت و کمارج تشییع و تجلیل و به خاک سپرده شد . 
روحش شاد و راهشان پر رهرو باد.


خاطرات شهید بزرگوار:

خیلی جلوتر از اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شود شهید برومند با گچ مدرسه روی درب منزل و روی درب خانه شعار دورد بر خمینی را نوشتند . ظهر که پدرش از مزرعه کار به خانه آمدند چون سواد نداشتند سئوال کردند چه روی درب حیاط خانه نوشته اند . گفتند (اهل خانه) اله کرم روی درب ها نوشته است و نوشته درود بر خمینی . پدر شهید برومند گفتند تا کسی نفهمیده آنها را پاک کنید که ممکن است مأموران حکومتی بفهمند . شهید برومند اصرار داشتند که آنها را پاک نکنند ولی برادران کوچکتر شهید برومند روی درب حیاط را پاک کردند ولی داخل خانه که روی درب منزل نوشته بودند تا مدت ها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی باقی ماند و شهید برومند از این که اولین نفری بود که در روستا شعار علیه رژیم طاغوت نوشته احساس خوشحالی می کردند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.