گوهرهدایت

سلامتی امام زمان وسلامتی رهبر صلوات

گوهرهدایت

سلامتی امام زمان وسلامتی رهبر صلوات

اگر چشم و گوش الهی باشد ذکر و تسبیح اشیا را می‌شنود

شنبه 24 مرداد 1394
پنج شنبه 25 تیر 1394 11:34 شماره خبر : 3328738

حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد:

اگر چشم و گوش الهی باشد ذکر و تسبیح اشیا را می‌شنود

%d8%a7%da%af%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%d9%88-%da%af%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%84%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af-%d8%b0%da%a9%d8%b1-%d9%88-%d8%aa%d8%b3%d8%a8%db%8c%d8%ad-%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%af

کانون خبرنگاران نبأ: مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: تمام موجودات در عالم تکوینی تسبیح می‌کنند ولی ما درک نمی‌کنیم، گوش الهی و حقیقی می‌خواهد که تسبیح و ذکر اشیا را بشنویم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأابسته به خبرگذاری ایکنا، حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، استاد حوزه علیمه چهارشنبه، 24 تیر در شب 29 ماه مبارک رمضان در حسینیه بیت‌الرقیه(س) تهران گفت: هنگامی که بنده مؤمن به نماز می‌ایستد خدا نگاهش می‌کند و بنده‌ای را که خدا نگاهش کند دنیا و آخرت او درست می‌شود.

این خطیب ادامه داد: رحمت الهی بر بالای سرنمازگذار تا افق آسمان سایه می‌افکند. ملائکه اطراف او را احاطه می‌کنند و دور او حلقه می زنند. اگرنماز گذار بداند چه کسی او را نگاه می‌کند و بداند با چه کسی دارد مناجات می‌کند، هیچ‌گاه از نماز خارج نمی‌شود مشکل ما این است که نمی‌دانیم چه کسی ما را نگاه می‌کند.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه هنگامی که انسان به نماز می‌ایستد لباس نمازگذار، اشیای اطرافش خدا را تسبیح می‌کنند، گفت: تمام موجودات در عالم تکوینی تسبیح خدا را می‌کنند ولی ما درک نمی‌کنیم چون گوش الهی وحقیقی می‌خواهد که تسبیح و ذکر اشیا را بشنویم. مثل آیت‌الله بروجردی که صدای ملائکه را می‌شنیدند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: چشم حقیقی ما کور است، گوش ما نمی‌شنوند، چون نامحرم هستیم و ذکر اشیا، مهر جانماز و سجاده را درک نمی‌کنیم.

وی یکی از شفاعت‌کنندگان  را زمین دانست و گفت: در هرجایی که برای مسافرت می‌روید درهر قطعه زمین نماز بخوانید هنگامی هم که به مسجد می‌روید در یک محل نشینید  مکانتان را هربارعوض کنید چون هر قطعه زمین به نفع شما شفاعت می‌کند. در مورد گناه به همین شکل است، اگر در این قطعه زمین هم گناهی صورت گیرد بازهم زمین شهادت می‌دهد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در پایان یادآور شد: بالاترین انسان‌ها کسی است که عاشق عبادت است، همینطور که ایام ماه مبارک رمضان که برای سحری خوردن بلند می‌شوید از توفیق نماز شب غافل نشوید، نماز شب را با عشق و به اندازه توانتان بخوانید، نمی‌خواهد همین بار اول یازده رکعت نماز و سیصد مرتبه العفو بگوید، بعدها به مرور این شکل خواندن را ادامه دهید، اگر محبت خدا در دلت جا گیرد محبت کسی در دلت نمی‌رود.

علیرضابرومند

سازندگی عرفانی در ماه رمضان؛ عامل نشاط معنوی در عید فطر

شنبه 24 مرداد 1394
شنبه 27 تیر 1394 10:01 شماره خبر : 3328953

استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) اظهار کرد:

سازندگی عرفانی در ماه رمضان؛ عامل نشاط معنوی در عید فطر

%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%d8%9b-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b7-%d9%85%d8%b9%d9%86%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%db%8c%d8%af-%d9%81%d8%b7%d8%b1

کانون خبرنگاران نبأ: حجت الاسلام اسماعیل پور اظهار کرد: عید فطر از آن کسانی است که خداوند رفتارهای عبادی و سلوک‌های عرفانی او را پذیرفته است، روزه‌داری‌اش مورد عنایت الهی ‌باشد و واکنش مثبت در برابر بیداری شبانه او داشته باشد.

حجت‌الاسلام مرتضی اسماعیل پور، استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا گفت: عید به معنای بازگشت از جایی است که از آن جدا شده بودیم و اکنون مجددا به همان جا بر می‌گردیم. اگر به نوروز عید می‌گویند به آن دلیل است که مجددا حیات و زندگی در فصل بهار به پیکره طبیعت بر می‌گردد. گویا فصل زمستان پدیده‌ها مرده و خفته‌اند.

وی افزود: انسان هنگام گناه و معصیت از خداوند متعال و آفرینش آغازین خود (فطرت الهی) جدا شده است، آنگاه که توبه می‌کند مجددا به پایگاه اصلی خود که حضور در پیشگاه الهی است بر می‌گردد. 

اسماعیل‌پورگفت: معنای فطر به معنای گشایش و گشودن و شکوفایی است. ماه مبارک رمضان فرصتی است برای شکفتن باورهای ماورایی و شکوفایی فطرت پاک خدایی در درون انسان.

وی در پایان یادآور شد: کسی که در این ماه از فضای معنوی آن بهره ببرد و خود را مهیای سازندگی عرفانی کند در روز عید در وجود خود احساس نشاط معنایی را می‌یابد؛ بدین جهت است که امیر ایمان و پیشوای اهل عرفان امام علی(ع) فرموده‌اند: عید فطر از آن کسانی است که خداوند رفتارهای عبادی و سلوک‌های عرفانی او را پذیرفته است، روزه‌داری‌اش مورد عنایت الهی ‌باشد و واکنش مثبت در برابر بیداری شبانه او داشته باشد.

علیرضابرومند

بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در انتقال معارف دینی

شنبه 24 مرداد 1394
سه شنبه 30 تیر 1394 08:25 شماره خبر : 3331505

استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تأکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در انتقال معارف دینی

%d8%a8%d9%87%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%86%db%8c

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور گفت: ما باید از فرصتی که در عالم ارتباطات پیش آمده بهره بگیریم و گزاره‌های آسمانی و آموزه‌های وحیانی را از رسانه‌‌ها و شبکه‌های جهانی به انسان‌های تشنه معارف الهی و حقایق ربانی برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور، استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با بیان اینکه سقراط ثابت کرد که عالم تحت تدبیر یک مربی است، گفت: این نظریه را نه تنها مردم بلکه بسیاری از شاگردان او می‌گفتند آن‌گاه که این حکیم بزرگ تاریخ را در میدان شهر آتن آوردند برای محاکمه و اثبات توحید به سقراط گفتند آرزویی داری؟ گفت یک آرزو دارم اینکه بروم بر بلندترین قله در شهر آتن و با صدای رسا بگویم بیایید همت گمارید برای تربیت نسل سالم، صالح و شایسته جهت برپایی مدینه فاضله.

وی با طرح این پرسش که چرا سقراط خواهان بلندترین قله است، عنوان کرد: هدف او رساندن پیام به تمام انسان‌هاست اگر امروز بود آرزو می‌کرد پیام خود را از راه اینترنت و ماهواره و رسانه‌ای که مخاطب بیشتری دارد، برساند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور عنوان کرد: ما باید از فرصتی که در عالم ارتباطات پیش آمده بهره بگیریم و گزاره‌های آسمانی، آموزه‌های وحیانی، تعالیم نبوی و فریاد علوی و... را از رسانه‌‌ها و شبکه‌های جهانی به انسان‌های تشنه معارف الهی و حقایق ربانی برسانیم.

علیرضا برومند

بقیع؛ بهشتی برافراشته بر قلب شیعیان/ رسالت ما در قبال مظلومیت اهل بیت(ع)

شنبه 24 مرداد 1394
شنبه 3 مرداد 1394 10:09 شماره خبر : 3332486

بقیع؛ بهشتی برافراشته بر قلب شیعیان/ رسالت ما در قبال مظلومیت اهل بیت(ع)

%d8%a8%d9%82%db%8c%d8%b9%d8%9b-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d9%82%d9%84%d8%a8-%d8%b4%db%8c%d8%b9%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%85%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%b8%d9%84%d9%88%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa(%d8%b9)

کانون خبرنگاران نبأ: سالگرد تخریب بنای بقیع رسالت و مسؤلیت ما در قبال مظلومیت امامان شیعه(ع) را صدچندان می‌کند؛

بقیع بهشت برخاسته بر یاس خوشبوی عترت و بنای برافراشته بر قلب انسان تشنه است. بقیع قطعه‌ای از فضای بیت‌المعمور درکنار کعبه است؛ بقیع پایگاه پرواز چهار پیشوای عاشق به سوی معبود نامتناهی است؛ بقیع سرزمین پاکی که همه پاکان وخوبان عالم قلبشان به سوی آن می‌تپد.

بقیع میعادگاه مهدی فاطمه(س) که همانند کعبه در اطراف آن طواف می‌کند و بر مظلومیت آن خفتگان پاک نهاد در آن وادی سرشار از نور و ایمان می‌گرید.

هم‌اکنون در دنیا مرسوم است بر قبر سرباز گمنام گل می‌نهند به عنوان سپاس از ایثار و فداکاری آن سرباز وطن، ولی خائنین حرم الهی و پادشاهان ظالم آل سعود نمی‌گذارند نام این مرشدان و هدایتگران نور و آگاهی بر روی مزار این بزرگان نگاشته شود که این یکی دیگر از کارهای باطل و تفکر غلط وهابیت است.

در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده، مأموران عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم(ص)، قبور زنان آن حضرت، قبر ام‌البنین مادر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند.

شبهه‌زدایی از باورها و دیدگاه‌های مکتب امامت و ولایت واجبی است که هیچ‌گاه نباید فراموش شود. وقتی برای نخستین‌بار بقیع را نگریستم تمام غم‌های عالم بر دلم نشست و بی‌اختیار گریستم و باخود گفتم خدایا چقدر فرزندان فاطمه(س) در این شهری که با نام آنها پیوند جاودانه دارد غریبانه زیستند و مظلومانه به خاک سپرده شدند.

تنها عاملی که امید را در دل انسان زنده می‌کند سخن زیبای امام صادق(ع) است که می‌فرمایند: «قبورنا قلوب من والانا؛ دل‌های دوستان ما جایگاه حضور ماست».

رسالت و مسؤلیت ما در قبال این مظلومیت دعا برای ظهور امام عصر(عج) است تا انتقام ظلم‌ها و ستم‌ها را بگیرد و این چهار پیشوای معصوم را به تمام مردم جهان بشناسانند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور

برگزاری کلاس شرح صحیفه سجادیه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران

شنبه 24 مرداد 1394
چهار شنبه 31 تیر 1394 09:59 شماره خبر : 3331860

برگزاری کلاس شرح صحیفه سجادیه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران

%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d9%81%d9%87-%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d8%ac%d8%af-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b6%d9%84(%d8%b9)-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86

کانون خبرنگاران نبأ: استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) از برگزاری کلاس شرح صحیفه سجادیه در سه‌شنبه‌ها بعد از نماز عصر هر هفته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور، استاد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران گفت: چند سالی است که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان در جمع نمازگزاران که بالغ بر 100 نفر هستند، کلاس آموزشی صحیفه سجادیه را برگزار کردیم و هم‌اکنون به دعای بیستم رسیده‌ایم.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: سعی بر این است که  شرح این کتاب عظیم‌الشأن  ادامه داشته باشد و استقبال خوبی هم شده است.

وی ادامه داد: برای عظمت کتاب صحیفه سجادیه می‌توانید به کتاب علامه بزرگوار محمدرضا حکیمی رجوع کنید.

یادآور می‌شود: علاقه‌مندان می‌توانند سه‌شنبه‌ها بعد از نماز عصر درمسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان ستارخان مراجعه کنند.

علیرضا برومند